lördag 11 maj 2013

Vad dryckerna i "Legend of Zelda" egentligen är

Morgnar är överflödiga utan te, är min bestämda åsikt. Jag har också många vänner som blir ledsna i själen utan sitt kaffe. Som den lätt nördiga själ jag är, så hamnar jag ibland i tankesättet "Om detta var Legend of Zelda..." I en diskussion på twitter luftade jag min teori



Hur kan jag nu tänka att det skulle vara någon slags tv-spelsvariant av te/kaffe? Jo för att:


  • De finns i färgerna rött, grönt och gult, precis som te. Det finns ju även en lila, (hej Löfbergs lila ;) )
  • De säljs lite här och var, även i affärer som säljer annat.
  • I "Skyward Sword" så finns det t.o.m en dryck som heter "Stamina potion", låter som hur jag skulle beskriva kaffe för en besökare från en (engelsktalande) fantasyvärld
  • Slutligen, det beskrivs att "The restore both life and magic". Alla som tagit första muggen te/kaffe på morgonen vet vad jag talar om.
Varsågoda, en liten humoristisk betraktelse över våra favoritdrycker.



Inga kommentarer: