lördag 22 december 2012

Inlägg 32: I vilket jag beskriver mitt planerade julbord

Det är planeringsdags för julbordet. Jag befinner mig lite mittemellan imitations-skolan, att vegomat ska likna köttmat (t.ex. ättiksinlagd aubergine och sojabullar), och skolan att vegomat står finfint på egna starka ben. I år har jag fått till det tycker jag. Jag återkommer att se hur det blir. Såhär kommer det att se ut om jag hinner med allt. Förutsättningarna är att jag är enda vegon i släkten.

 Kalla julbordet:

  • Färska dadlar fyllda med getost
  • Kryddig morotssoppa (Vi får se om den blir varm eller kall. Jag skippar krämen dock)
  • Algsallad från Lotta Brincks "Det vegetariska köket"
Varma julbordet:
  • Min julsallad som jag gör varje år (sallad 1 i länken fast jag använder helst gulbetor för det blir vackrast så)
  • Sojabullar från Hälsans Kök
  • Potatis i någon form (Det brukar min fasters trevliga familj fixa)
  • Någon variant på ost
  • Gott bröd
Jag återkommer med ett inlägg om hur julen blev i verkligheten.

Inga kommentarer: