söndag 7 oktober 2012

Inlägg 20: I vilket jag påbörjar Projekt Handflatemetoden och låter det gå vilt till:)

Det är vilttider nu och jägarna har tagit med sig hund och bössa och givit sig ut i skogen.Det blir ju inte mycket mat kvar om man skjuter på sin vegetariska mat med gevär (och om du ger dig ut kring frysdisken med vapen så har polisen en hel del att säga) men det finns ju många goda smaker ändå-bär, svamp, enbär och liknande.
Här har ni receptet på gräddkokt savojkål med svamp och lingon:) Mycket gott till t.ex. sojafiléer och liknande.

Imorgon så påbörjar jag att äta enligt handflatemetoden. Jag hoppas att det ska ge mig en bättre balans i livet och maten. I denna bloggen kommer jag att tipsa om recept som fungerar och hur gamla recept har fungerat enligt denna metoden. I min andra blogg berättar jag hur jag mår. Jag kommer att växla mellan att köra utan mer energitäta kolhydrater och med-med de dagar då jag tränar (iallafall till lunch). Frukost kommer jag att köra med havregrynsgröt-det är den som fungerar bäst för mig.

Inga kommentarer: