måndag 24 september 2012

Inlägg 19: I vilket jag firar 5000:e visningen med ett gyllene pålägg

Nu har min blogg visats 5000 gånger. Kul :) Helgen som var var det dessutom 75 år sedan "Bilbo" eller "The Hobbit" gavs ut för första gången, och kan man sin Tolkien vet man också att det i lördags var Bilbos födelsedag i böckerna, och det är ju på hans 111-årsfest som hela äventyret börjar. Som om inte dessa högtidsdagar vore nog så har det varit höstdagjämning.

Pålägget från Vegologi tycker jag passar strålande med sin gyllene färg och goda smak. Jag får känslan av att det här är något som hobbitar skulle kunna bre på brödet. Mina morgnar har det förgyllt i och med att du får en frisk, lite fruktig, men samtidigt mustig och mättande känsla. Har du fått ett gott surdegsbröd av en snäll vän att detta något för dig. För mig framhävde det smaken av brödet samtidigt som den lite tunga känslan bra bröd har lättas upp.

Full pott: 5 nitar av 5!

I nästa inlägg blir det motsatsen till Vegologi-då recenserar jag vegetarisk färdigmat.

2 kommentarer:

Rasmus sa...

Tack! Kul att du gillar pålägget. Jag är själv också väldigt nöjd med det, som framgick i texten... ;)

Jag lade in en länk hit från Vegologis facebook-sida: https://www.facebook.com/vegologi

CrimsonAnna sa...

Kul-tack för länken. Det är väldigt gott:)