lördag 8 september 2012

Inlägg 15: I vilket jag får feeling i ett recept.

Jag har lagat vego-konverterade varianter av Lotta Lundgrens kål och kyckling i kokosmjölk många gånger. Det är god och snabb mat och ett härligt sätt att laga den underskattade rödkålen. Idag gjorde jag ett riktigt blingad variant-istället för torkad chili slängde jag i en hel färsk "hot lemon"-chili (hot lemon är min favoritsort), jag tillsatte lite färskriven ingefära och dagens protein blev Veggis torkade sojastrimlor-mycket bra "fuskkötts"-produkt. Åt det med torkade blåbär och nötter. Mycket gott men det blev väl starkt med en hel chili.

Här är iaf ingredienslistan. Följ originalreceptets besskrivning men byt kycklingen mot sojastrimlorna och låt ingefäran gå med ihop med chilin. Tipsa mig gärna om du hittar fler roliga tillbehör.

1 påse Veggi sojastrimlor
1 burk kokosmjölk
½ litet rödkålshuvud
½ chili av valfri sort
1 tsk socker
2 lime
1 msk maizena
färskriven ingefära
1 dl naturella cashewnötter
torkade blåbär

I nästa inlägg blir det bakning där jag kommer att dra paraleller till min favorit-CD just nu.

Inga kommentarer: