lördag 15 september 2012

Inlägg 18: I vilket jag slår ett slag för annorlunda smaker

Har under dagen njutit av Stikkinikkis gelato igen-den är farligt nära att bli den enda glass jag äter. Idag provade jag två nya smaker-saffran och buckwheat honey, dvs. honung från boveteblommor. Jag hade inga höga förväntningar men det visade sig vara en höjdare. Mild, söt och otroligt god med en fin nötighet. Jag blev tvungen att gå tillbaka och berätta hur god den var:)

Historien ovan är ganska typisk för hur jag resonerar kring udda smaker. Potatisgryta med spenat och vanilj är en av mina paradrätter, jag har druckit te med soltorkade tomater, te med kaffebönor(!) och min favoritchoklad innehåller havssalt. Jag vet inte hur många gånger jag har hört "kan det smaka" eller folk som har stått vid menyer och diskuterat "hur kan det smaka?" Om du inte utsätter dig själv eller någon annan för livsfara pga graviditet, allergi eller liknande, prova! Det värsta som kan hända är att det är äckligt.

Inga kommentarer: