tisdag 19 november 2013

Mina favoritmackor utan djur

SLV har kommit ut med en rapport om att ost är det livsmedel, utöver nötkött och lamm, som bidrar till de högsta utsläppen av växthusgaser. Det ironiska, och tråkiga, är att om man som vegetarian vill ha en macka så är pålägget som finns...ost. Jag tänkte därför tipsa om mina favoriter bland vegetariska mackor. Samtliga går att göra i ditt kök:


Jag kommer att återkomma med flera goda vegetariska mackor, bl.a. tofuröra med soltorkade tomater.



2 kommentarer:

Bona Dea sa...

Bra smörgåstips! Jag är vegetarian och ibland är ju inspirationen kort lixom.
Tofuröra med soltorkade tomater låter ju fantastiskt!

CrimsonAnna sa...

@Bona Dea. Blev inspirerad efter att det börjad gnisslas på twitter om att vi ska dra ner på osten. Tofuröran kommer snart.