lördag 2 november 2013

Glass åt alla: CrimsonAnna och havregrädden

Dags att laga den andra glassen från "Glass åt alla"-choklad med cocosmjölk och rostad cocos. Första gången jag mötte havregrädde. Undrade hur det skulle gå när jag öppnade paketet men efter några minuter med elvispen så blev den mjuk och fluffig =)

Denna gång gick det lättare att vispa eftersom jag hade en mindre skål. Vispandet gick fint men det var snudd på att jag höll på för länge-kall havregrädde blir hård och det var nära att vispen inte orkade. När glassen var klar så fick den vila i frysen till nästa dag.


Chokladglass kan vara väldigt gott, men den har det emot sig att den är...brun

Resultatet blev en god glass med en djup, ren chokladsmak och cocosen svävar som en mjuk molnbank över chokladen. Goron var också nöjd, han gillade speciellt de rostade cocosflingorna i den. Jag tror att denna kan vara en höjdare till t.ex. jordgubbar eller hallon.

2 kommentarer:

Bona Dea sa...

Låter hur gott som helst!
Jag måste säga att jag verkligen gillar konceptet för denna matbloggen!

CrimsonAnna sa...

@Bona Dea-Tack så mycket, det gör mig jätteglad att höra=)