söndag 19 oktober 2014

Nu gör jag det-tar vegomjölk i teet

Det är något som jag har funderat på länge-att byta ut mjölken mot vegomjölk (jag kör på havre och sojamjölk. Har provat rismjölk och den faller mig inte i smaken). Förut hade jag vegan-onsdag och försökte med det en gång i veckan. Det gick sådär, dels blev det vegomjölk över och dels blev smakchocken lite stor.

 Så igår gjorde jag det bara. När mjölken var slut så gick bara över till sojamjölken som jag hade i kylen. Det var inte så stor skillnad som jag trodde att det skulle vara. När vi åkte och handlade så köpte jag en liter havremjölk att ha när den tar slut. Lite spännande blir det också, eftersom det ofta kommer fram andra smaker i teet av vegomjölk.

Lite oväntad hjälp fick jag också av att jag hade tänkt att kalka av vattenkokaren och glömde ättikan kvar i den. Det var inte gott kan jag säga. Då var det skönt att få en ny smak-association i munnen.

Inga kommentarer: