söndag 15 juli 2012

Inlägg 3: I vilket Crimson prisar Clipper-te

Något som jag kan lägga oproportionerligt mycket pengar på är ekologiska ört-teer av olika slag. Tidigare har jag varit helt såld på Yogi och Pukka, men på senare tid har jag upptäckt Clipper, ett brittiskt te-märke.  Inte nog med att de är både eko och fairtrade, så jag slipper göra valet mellan människa och natur, de är också mycket goda och har ett rimligt pris. Alla varianter på te finns, svart, grönt, vitt, roiboos och örtteer. Jag gillar speciellt att deras kvälls-te "Sleep easy" har en mustig, lätt kryddig apelsinsmak-många "sov gott"-teer smakar väldigt snällt.

Det kan vara svårt att välja när du står framför en hylla full av Clipper-te, så här nere har ni några av mina favoriter, utan inbördes ordning:

  • White tea with raspberry (vitt te med hallonsmak)
  • Blackcurrant & acai berry (örtte med svartvinbär och acai-bär)
  • Sleep easy (örtte för att sova gott)
  • Green tea with aloe vera and citrus flavor (grönt te med aloe vera och citrus)
Som bonus är förpackningarna retro-vackra, speciellt "sleep easy" med sina ljusblå stjärnor. Den enda nackdelen jag kan se är att jag inte hittat dem som lösviktste i Sverige.




*Bilderna kommer från Clipper

2 kommentarer:

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Kul att se lite livstecken från din blogg, med annan bakgrund och allt :D jag har inte smakat Clippers te men älskar både Yogi och Pukka, så jag tror dig och är nu på jakt efter dem :) Vitt te är hur gott som helst så den lät lockande, och sov gottvarianten också!

CrimsonAnna sa...

@Alexandra-trevligt att se dig också:)