söndag 8 juli 2012

Inlägg nr 1; I vilket Crimson börjar om och presenterar sig.

Jag hade tänkt stänga ner den här bloggen. Det blir aldrig som man tänkt sig-det blir bättre.

Metalmat och fantasy-föda, som bloggen heter hädanefter, återföddes i den ljuvligt vackra slottsmiljön på Drottningholm. I ett helt annat sammanhang så mötte jag Rasmus, som driver Vegologi, och i samtalet med honom så kom jag fram till att världen behöver vegetariska matbloggar och att världen behöver få känna hur lustfyllt och härligt det kan vara med vegetarisk mat. Så här kommer ni att hitta Crimsons (dvs. min) resa genom det Underland som vegetarisk mat är. Recepten kommer ni att få länkade och de kommer att vara

  • Vegetariska (från lakto-ovo till veganska)
  • Lagade i ett hemmakök (i de allra flesta fall i det Crimsonska huset)
  • Fria från pekpinnar-miljötips kommer att dansa in, men om de passar din mathållning får du avgöra.
  • Ackomanjerade av musik-, film- och andra kulturella referenser.
Jag ska ge en liten frestare också-första receptet jag kommenterar kommer att bli en pastasallad med persika och färskpotatis.

Men nu så-framåt mot äventyret!


2 kommentarer:

Rasmus sa...

Javisst, det var en kul överraskning att träffas, och härligt att du sätter igång att blogga igen! Det behövs definitivt fler vegomatbloggar, det kan aldrig bli för många! ;)

CrimsonAnna sa...

@Rasmus-Tack så mycket. Det var så jag tänkte också.