fredag 26 juli 2013

Den fjärde veganonsdagen

I förrgår var det dags för min fjärde veganonsdag. En ovanligt avkopplad sådan eftersom jag hade förberett mat. Det blev dock en annan lunch i och med att jag inte fick något blast på min kålrot. Istället blev det friterad tofu, hirs och en form av coleslaw enligt principen "Här är ditt kylskåp"


På den eviga frågan "Vad ska jag ha i teet" blev svaret hasselnötsmjölk. Kan säga att den är godaste vego-mjölken hittills. Den saknar den eftersmak som jag tycker att havre- och rismjölk kan ha. Lät min köttätande pojkvän testa en shot och han tyckte att det var gott. Den skvätten som blev över blev en smoothie idag innehållande:

  • Nektarin
  • Hallon (frysta)
  • Hasselnötsmjölk
  • Vaniljpulver
  • Kardemumma
Supergod-det blir nog hasselnötsmjölk på vegansonsdagarna i framtiden.



Inga kommentarer: