fredag 17 augusti 2012

Inlägg 9: i vilket smaken av, om inte segerns sötma, så av vinnarte och macroner avnjuts

Jag hade tur och vann en burk te i utlottningen hos kärlek på tallrik. "Loving Cups" heter den, är från The spice tree och är ett roiboos-te med bl.a. ananasbitar, mango och solros. Alexandra själv (som skriver kärlek på tallrik) valde just detta te för att hon själv tyckte om det. Så nu är frågan, vad tycker jag?

Loving cups är ett riktigt sensommarte. Det är fräscht och lätt, samtidigt som det har en fyllighet som är god nu när de första stråken av höst dyker upp i luften. Extra gott efter ett långt kvällspass. Jag ger det 4,5 nitar av 5. Den sista lilla halvniten hade suttit där om det funnits ett smak-element som överraskade. Den fina burken kommer att få göra tjänst hos mig långt efter att teet är uppdrucket och bära många, ännu okända teer i sitt sköte.


Har också provat macroner för första gången. Bjöd mormor på fikabröd och min mage och ljust bröd gör min kropp stressad just nu så istället för kanelbulle blev det två macroner (en svartvinbär och en lakrits). Definitivt något jag kan tänka mig att äta igen, men baka låter jag nog andra göra. Macroner är så lagom, en liten god bit, som en liten fe-kaka.

2 kommentarer:

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Vad roligt att du tyckte om teet, du var väl värd det ska du veta :) Jag har varit sjukt dålig på allt som har med bloggande att göra på sista tiden men äntligen har jag lite tid över till att läsa igenom alla inlägg jag missat! Macarons tycker jag väldigt mycket om, små och naggande goda <3

CrimsonAnna sa...

@Alexandra-det var mycket gott:) Och vi har alla sådana tider.