lördag 6 april 2013

Pasta för spontant umgänge

Pastarätten jag ska beskriva nu föddes inför en "Game of Thrones"-kväll när vi behövde mat men inte vill lägga för mycket tid på matlagning eftersom vi ville komma igång med serien så snart som möjligt. Senast jag träffade Goron (för er som inte läser min andra blogg är det min pojkvän) lärde jag honom att laga den och han tyckte att det var så gott att han lagade det igen dagen efter. Det går att göra så utan att bli uttråkad, den går fort och är lätt att variera.

Receptet räcker till två hungriga personer.


  • 1 förpackning färsk tortellini (välj den fyllning som får din själ att sjunga)
  • 1 förpackning philadelphia-ost (välj den smaksättning som förhöjer fyllningen i pastan)
  • 1 påse ruccola eller babyspenat
  • salt och peppar
Koka pastan. Häll av och blanda med osten och den sköljda spenaten/ruccolan. Smaksätt med salt och peppar och njut.

Svårare än så är det inte. Om den är god kall har jag ingen aning om.

Inga kommentarer: