onsdag 8 januari 2014

Jenn inspirerar igen-till en tråcklad veckomatsedel

Jenn erkänner själv att hon inte var först-men hon var den som inspirerade mig att börja med veganonsdag. Nu har jag läst hennes blogg och hon har en veckomeny som jag har låtit mig inspireras av. Hennes original-dagar i veckan-ser ut så här:



  • 1 tofu
  • 1 fuskkött
  • 1 linser
  • 1 ost
  • 1 nötter och svamp
  • 1 ärter
  • 1 bönor
Jag valde en lite annan approach och kombinerar den här matsedeln med ett tips från Viktväktarna-att låta veckans dagar ha olika rätter (t.ex. måndag-färs, tisdag-fisk ons-vegetariskt osv) jag vet också hur min vecka ser ut och ibland är det segt. Så det här är min middagsplanering för veckan:

  • Måndag-fuskkött
  • Tisdag-Bönor
  • Onsdag-Veganonsdag
  • Torsdag-Linser
  • Fredag-Ost
  • Lördag-Valfritt
  • Söndag-Tofu
Som ni ser lite friare i vissa aspekter men lite mer bundet i andra. Den kan komma att utvecklas allt eftersom.

Vad tycker du?



Inga kommentarer: